Jun 10, 2015

"Dulu dia hanya ada dalam puisi..."

“Syu, Fi nak kahwin.” 

Aku yang di dalam bas Rapid T309, lagi kepenatan sedang pulang usai kelas tamat lewat senja ketika itu, serta-merta tersengih lebar setelah menerima mesej ringkas daripada seorang sahabat baik. Ya Allah...! Aku terlalu gembira. Dalam hati, tidak putus-putus aku ucapkan, “Alhamdulillah, Allah dah makbulkan doa aku.” Gembira tak terkata bila sahabat baik sendiri bakal memperisterikan wanita yang dahulunya dia cuma perhati lewat hati yang jauh dan sapa lewat doa-doa juga hanya menerusi bait-bait puisi. 

“Syu, minggu depan Syu. Dulu dia hanya ada dalam puisi...” 

Hari ini, air mata bergenang bila menghampiri pasangan pengantin ini. Demi Allah, aku betul-betul sebak, terharu & gembira kerana Allah telah memperkenankan doa aku supaya mereka diperjodoh. Kuasa Allah. Aku terlalu gembira untuk mereka. 


April 2015 
Seremban

0 komentar:

Post a Comment